Opis

ZAŁOŻENIA PROJEKTOWE

Przedmiotem opracowania było wykreowanie multifunkcyjnej, nowoczesnej i stonowanej stylistyki wnętrz i identyfikacji wizualnej salonu – KOSOWSKI STUDIO FRYZUR.

W porozumieniu z Inwestorem, autor projektu – Adam Korulczyk przyjął symultaniczne, czyli wielokierunkowe i scentralizowane skupienie projektowe polegające na dostosowaniu wytycznych technologicznych do formy działalności Inwestora w korelacji z precyzyjnie określoną funkcjonalnością, ergonomią stref roboczych, komunikacyjnych oraz komercyjno-ekspozycyjnych.

Początkowe etapy polegały na precyzyjnym określeniu wytycznych branżowych: elektryka, oświetlenie, wod.-kan. – wg wytycznych sanepidu oraz Inwestora.

W następnym etapie autor projektu skupił się na opracowaniu identyfikacyjnej kodyfikacji wizerunkowej marki kosowski studio fryzur polegającej na stworzeniu modułowego systemu geometrycznego opartego na wyjściowej formie pierwszych liter zawartych w nazwie salonu: K.S.F.

Litery te wkomponowane są w następujących strefach: logo, grafice wielkoformatowej w recepcji, ściankach rastrowych oddzielających strefę wizażu od strefy stylizacji fryzur, foliowaniach witrynowych oraz wewnętrznym systemie identyfikacji wizualnej.

Kolejny etap polegał na równomiernym doborze i rozkładzie wyposażenia technologicznego i branżowego oraz materiałów wykończeniowych na posadzkach, meblach i ścianach. zastosowanie lustrzanych przeszkleń stworzyło efekt powiększenia przestrzeni salonu oraz odbiciu oświetlenia dziennego.

Całość wnętrz salonu zamknięty jest w spójny stylistycznie kubistyczny charakter, bazujący na formach prostopadłościennych. jest to widoczne w linii foteli, lady recepcyjnej, strefie mebli laboratorium, czcionce w logo i elementach identyfikacji, ażurowych literach przestrzennych w ściankach ażurowych oraz w okleinach witrynowych.