Jak dobrze napisać tekst aby był wysoko wypozycjonowany ­­­­­– wskazówki dla autorów artykułów.

 

Tutaj przedstawiam  kilka przydatnych wskazówek, które pomogą w pisaniu treści przyjaznych pozycjonowaniu SEO.

Przestrzegając tych kilku zasad sprawisz, że Twój tekst będzie częściej widoczny na stronach internetowych.

 

Fraza kluczowa

Artykuł powinien zawierać atrakcyjną i unikalną, czyli chętnie wyszukiwaną w sieci, frazę kluczową, np. „aranżacja kawalerki”, lub „ Pomysł na projekt kuchni”

Taką frazę kluczową użyjmy w tytule artykułu, w jego pierwszej części (zaraz po leadzie) i jeszcze w co najmniej w jednym miejscu, w innej części artykułu.

Frazę kluczową możemy odmieniać, np. „projekty kuchni”, czy „aranżacją kawalerki”.

 

Budowa artykułu

 

Artykuł powinien składać się z tytułu, leadu oraz kilku części głównych poprzedzonych śródtytułami oraz krótkiego zakończenia.

Pamiętaj o tytule z frazą główną która przyciągnie uwagę czytelnika.

Po tytule artykuł powinien zaczynać się akapitem wprowadzającym (tzw. lead), zawierającym treściwie sformułowaną definicję tematu i streszczenie najważniejszych informacji z całego artykułu. Powinien się on składać z 2-3 krótkich zdań

Poniżej leadu czas na część główną artykułu. W miarę rozrastania się treści artykułu pamiętaj o jego podziale na akapity i sekcje, poprawiające przejrzystość i czytelność. Pilnuj logicznego układu podtytułów i nie przesadzaj z ich liczbą

Artykuł powinien być podzielony na co najmniej 3 części główne, a każda z nich powinna być poprzedzona śródtytułem.

Na zakończenie powinien być dwu- lub trzyzdaniowy akapit podsumowujący.

 

Standard artykułu jest następujący:

-pierwszy akapit sumuje to, o czym całość tekstu będzie mówić

-środkowa część każdego akapitu rozwija myśl swojego pierwszego zdania

-ostatnie zdanie każdego akapitu oraz pierwsze zdanie następnego nawiązują wzajemnie do siebie

-ostatni akapit nawiązuje do pierwszego i podsumowuje całość.

 

Piszmy ze swojego punktu widzenia, opierając się na zdobytym doświadczeniu i nawiązując do faktycznych sytuacji, z którymi zetknęliśmy się podczas pracy. Możemy podać swoje stanowisko pracy, czy nazwę firmy. Nie piszmy jedynie wprost nazwy firmy, ponieważ czytelnik łatwo odkryje kryptoreklamę. Lepiej wpisać ja w kontekście w jakimś zdaniu, np.:

 

– (…)Prowadząc swoją pracownię projektową…,

– (…) od  wiele lat projektuje wnętrza, kiedyś na etacie a teraz w mojej autorskiej pracowni…

– (…) nasze studio kuchenne…….. wykonało w swoim czasie tego typu meble…

 

Piszmy prosto i zwięźle, tak aby nasz tekst dotarły do szerokiego grona czytelników. Język nie może być zbyt skomplikowany, trudny, czy przekombinowany.

Piszcie tekst tak aby był ciekawy, merytoryczny. Unikaj sytuacji gdzie treść nie niesie ze sobą nic ciekawego i jest zbyt obszerny. Lepiej napisać mniej, zwięźlej lecz z polotem i sensem.

 

Na koniec

Po zakończeniu artykułu, napij się kawy, odpocznij zostaw go do następnego dnia i dopiero przeczytaj go jeszcze raz. Sprawdź czy jest tak napisany jak chciałeś, czy jest ciekawy, nie zawiera zawiłych zdań. Popraw ewentualne błędy i pomyśl czy czytelnikowi spodoba się Twój artykuł. Jeżeli tak, to jest pełen sukces 🙂 Możesz go dodać na stronę, a moderator po sprawdzeniu opublikuje Twój tekst.